۱۰ اشتباه رایج در کاشت بذر کاکتوس و ساکولنت
نوشته شده توسط : hr

۱۰ اشتباه رایج در کاشت بذر کاکتوس و ساکولنت

 

10 اشتباه رایج در کاشت بذر کاکتوس و ساکولنت

کاشت بذر کاکتوس و ساکولنت یکی از روش‌های تکثیر این گیاهان است. در مورد کاشت بذر کاکتوس و ساکولنت و همچنین نگهداری از آنها مقالات زیادی در سایت میهن کاکتوس قرار داده شده است. در این مقاله به ۱۰ اشتباه رایج در کاشت بذر کاکتوس و ساکولنت ها می‌پردازیم. سؤالات خود را در مورد کاشت بذر در زیر مقاله عنوان کنید.

۱٫ بذرهای کاشته شده به نور نیازی دارند؟ این اشتباه بزرگی است که باعث رشد علفی و از بین رفتن جوانه‌های کاکتوس می‌شود. جوانه‌های کاکتوس و ساکولنت به نور نیاز دارند ولی نه نور مستقیم و شدید آفتاب بلکه به نور فیلتر شده.

۲٫ بذرهای کاشته شده را می‌توانم در نور مستقیم آفتاب قرار بدهم؟ خیر آفتاب شدید و نور مستقیم آفتاب بخصوص در فصل بهار و تابستان باعث سوختگی و از بین رفتن جوانه‌هامی‌شودهمان‌طور که در بالا ذکر شده جوانه‌ها به نور فیلتر شده و ملایم آفتاب نیاز دارند.

۳٫ بدون ضدعفونی با قارچ‌کش می‌توان بذرها را کاشت؟ برای دریافت نتیجه بهتر حتماًضدعفونی اولیه بستر کشت نیاز است و شاید یکی از مهم‌ترین مراحل کاشت بذرکاکتوس‌ها همین مرحله باشد. چون در صورت وجود قارچ‌ها در بستر  بلافاصله بعد سبز شدن جوانه‌ها از بین می‌روند.

۴٫ آیا بعد از سبز شدن بذرها باز هم نیازی به استفاده از قارچ‌کش هست؟ جوانه‌هایکاکتوس و ساکولنت  به بیماری‌های قارچی بسیار حساس می‌باشند و با یک آلودگی جزئی امکان دارد همه جوانه‌ها از بین بروند برای پیشگیری هر دو هفته قارچ‌کشی بستر نیاز می‌باشد.

۵٫ بعد سبز شدن بذرها می‌توانم در ظرف را بردارم و یا رطوبت گلخانه را کم کنم؟ خیر باید این کار به تدریج انجام شود و تا زمانی که جوانه‌ها مقداری بزرگ شوند نباید رطوبت را کم کرد و این مدت ممکن است تا ۳ الی ۱۲ ماه طول بکشد که به نوع بذر و میزان رشد آن بستگی دارد.

۶٫ برای کاشت بذر می‌توانم از خاک باغچه یا ورمی استفاده کنم؟ خیر بهترین بستر برای کاشت بذر کاکتوس و ساکولنت پیت ماس و در صورت عدم دسترسی به پیت ماس خاککوکوپیت می‌باشد.

۱۰ اشتباه رایج در کاشت بذر کاکتوس و ساکولنت

10 اشتباه رایج در کاشت بذر کاکتوس و ساکولنت

۷٫ آیا نیازی هست کف بستر کاشت سوراخ باشد؟ بله برای خروج آب اضافی و جلوگیری از پوسیدگی ریشه باید کف ظرف کشت دارای سوراخ‌هایی باشد.

۸٫ آیا روش کاشت بذر کاکتوس تنها همین روش‌هایی است که در سایت میهن کاکتوسنوشته شده؟ خیر برای کاشت بذر کاکتوس و ساکولنت روش‌های بسیار زیادی وجود دارد. ولی سعی کنید روش کشت مناسبی را انتخاب کنید زیرا در حال حاضر اشخاص بی تجربهدر کانال‌های تلگرامی خود را کارشناس و استاد معرفی می‌کنند و دوستان را با اشتباه راهنمایی می‌کنند.

۹٫ آیا دما در سبز شدن و رشد بذرها تأثیری دارد؟ بله دما یکی از آیتم‌های مهم در سبز شدن و میزان رشد بذر می‌باشد. میزان دما به نوع بذر بستگی دارد. به عنوان مثال بذرلیتوپس در دمای بالای ۳۰ درجه حتی اگر سبز هم شود از بین خواهد رفت.

۱۰٫ از هر جایی می‌توان بذر تهیه کرد؟ بذر گیاهان بخصوص کاکتوس‌ها و ساکولنت هابسیار حساس می‌باشند و تنها سبز شدن ملاک نیست گاهی چندین سال زمان می‌بردتا واریته گیاه مشخص شود که مشخصاً آگه از جایی معتبری خرید نکنید بعد چند سال فروشنده جوابگو نخواهد بود و تمام زحمات شما به باد خواهد رفت. به هر فروشنده و سایتی اعتماد نکنید و گذاشتن عکس‌های زیبا و الکی کار خیلی سختی نیست!

منبع: میهن کاکتوس




:: موضوعات مرتبط: کاکتوس و ساکولنت , ,
:: بازدید از این مطلب : 1716
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: